Politikers kamp om att hålla oss utanför

En insändare jag skrev

Jag har nu under en längre tid försökt att få lite enkla svar av våra politiker som representerar oss medborgare i kommunfullmäktige. Svaren är som alla kan förstå av rubriken väldigt skrämmande.

Aliansens partier är väldigt kritiska till att socialdemokraterna stänger allt inne och kör deras eget lilla spel där de inte bryr sig om andras åsikter eller tankar. Man kan inte påstå att de har fel, Socialdemokraterna vägrar konsekvent att svara på mail. Men det mest skrämmande är nog att mail som går via kommunen också lämnas utan svar eller kommentar.
När man nu kommer till Aliansen så arbetar de tyvärr på samma sätt, man kan få ett enstaka svar efter påtryckningar. Bortsett från Centerpartiet, de svarade klanderfritt på första frågan, men de lik som alla andra i Aliansen vägrar de lika konsekvent som (S) att lämna svar på följdfrågor.

Jag förstår inte hur man kan kalla det för demokrati eller öppenhet, än om jag må vara en idiot eller ha fel i mina tankar, så tycker jag att jag som medborgare i alla fall förtjänar ett svar.

En helt vanlig medborgare

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Lämna en kommentar