Offentlighet i Örnsköldsvik

Nu har jag väntat skickat påminnelser och försökt se vilka som var villiga att svara.
Det för mig skrämmande svaret är att både politiker och kommunen är väldigt ovilliga att återkoppla till oss väljare och medborgare.
Frågorna var ganska enkla.
1. Hur arbetar ni överskuldsättningsfrågan, lokalt och på riksplan.
2. Har ni folk i någon nämnd som faktiskt lyssnar och tar till sig problem som man uttrycker.
Frågan till Nämnden var om de anser att kränkning är ett rätt sätt att jobba.
Frågan till Matti var om vi vanliga människor kan få se kalkylen

Bildningnings-nämnden -förvaltningen
Skickat 2011-11 påmint under ett flertal tillfällen, slutade svara då jag vill få svar och inte svammel. Förvaltningen (ordförande) struntar i att svara, trots läskvitton

Kommunen
Skickade E-post till Matti Ohlsson och ville få svar ang. kalkylen i ÖEAB inget svar alls.
Det mest ironiska är att man hittar Mattis adress under demokrati, vilket jag tror att han inte har någon som helst aning om vad det är.

Socialdemokraterna
Inget svar alls på 2 veckor

Vänsterpartiet
Gick inte ens att hitta en e-postadress till Örnsköldsvik.

Miljöpartiet
Senaste uppdatering på Örnsköldsviksdelen var 2011-03 förutsätter att de lagt ner sin verksamhet.

Folkpartiet
Inget svar alls på 2 veckor

Kristdemokraterna
Fick svar efter jag lyckats träffa in på rätt person på hennes blogg, men från adressen de hade till sin gruppledare eller från kansliet, inget svar alls.

Moderaterna
Inget svar alls på 2 veckor

Centerpartiet
Här kom ett svar som var både genomtänkt och utförligt, fantastiskt roligt att det finns ett parti som anser att vi väljare har ett värde.

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Lämna en kommentar