En tanke om Örnsköldsvik

Jag var på plats och lyssnade på Örnsköldsviks kommunfullmäktige i Måndags.
Man fick då uppleva en uppvisning i dålig kunskap som man sällan skådat, hur en människa kan stå och berätta att man inte har några siffror att visa för 2011 i slutet av Januari är för mig skrämmande, att ett bolag liknande Ö-viks energi inte skulle ha ett preliminärt bokslut klart i dag är inget annat än lögn och ett sätt att köpa tid för att kunna skapa lögner kring siffrorna.
Det som för mig är lite skrämmande är att ingen som sitter i församlingen inte har kunskapen att preliminära siffror bör/ska finnas nu är bara så tragiskt så man vet inte vad man ska säga.
Nästa fråga som direkt dyker upp och jag har för mig att den ställdes i talarstolen också ”vem gjorde budgeten”, när man hänvisar till en budget i minst var tredje mening, så anser då iallafall jag att man kan berätta vem som gjort denna budget.
Naturligtvis ska den/de som skapat budgeten  och även de som godkänt den som ett verktyg att använda i förhandlingar genast fråntas sitt arbete.
Det blir så är man påvisar en så pass stor inkompetens!

Går man tillbaka till bokslutet så finns det ett flertal intressanta aspekter i att se preliminära siffror, är siffrorna helt fel så har man tydligen en inkompetent ledning och ekonomi arbetare.

Elvy Söderström pratade om att det är bara räntor som kostar om man behöver låna pengar, jag har en massa skulder jag skulle behöva ta lån till och betala bort, borgensman någon ?

Om man ska prata budget så är jag säker på att något annat har gått fel också, redan för ett år sedan gick bolaget över budget =O (allehanda) tufft att bomma en miljard på den tiden.

 

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

