Fuskande fogde

Ibland brukar jag fundera på varför juristen som tog över mitt ärende och skulle sälja huset till varje pris, varför hon gjorde som hon gjorde.

Vad var det som fick henne att gå så långt, varför fabricerade hon ihop ett värderingsintyg som var  50 % över det verkliga ?

Vad var det som fick henne att håna mig i telefonen varenda gång jag förtvivlat försökte få prata med henne, med det där ihärdiga fnissandet

Varför drog hon ut på det i två år ? varför överklagade hon de riktiga värderingarna ? hon visste ju ändå att det skulle avslöjas tillslut

Varför försökte hon att hota banken så de skulle släppa inteckningarna trots att de inte ville ?

Och varför i helvete kastade hon bort mina handlingar då det drog ihop sig i slutet ?

Tänk vad denna människa ska ha fnissat när JK bara bestämde sig för att säga ok det var en verksjurist som sa sorry, då är allt ok

Men jag har bestämt mig, jag skulle tro att hennes barn om hon nu har/får några kommer att må dåligt genom livet, hennes föräldrar kommer säkert att förolyckas eller drabbas av sjukdom, jag har förstått av min resa att karma löser det mesta

för ni ska veta att jag har verkligen HATAT denna människa, jag har gråtit så många tårar över frustrationen över henne och hennes handlande.

men nu ska jag aldrig göra det igen, nu ska jag tänka på henne och lida tillsammans med henne, hon kommer att uppleva samma smärta och förtvivlan som jag har fått göra.

nu är det nog med frågetecken, jag vet att de aldrig kommer att rätas ut, men from idag ska jag i alla fall acceptera dem!

O&U

//Fattig

DN, Expressen, TV4, GP, VK

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

2 responses to “Fuskande fogde

  • Nicke

    Det är sjukt hur vissa gör ALLT för att slå sönder för de som redan har det svårt. Att sparka på de liggande verkar ge dem en kick utöver det ordinära… skrämmande tecken på mänsklig kyla och brist på intresse över andras lidande. Du är en människa jag finner oerhört inspirerande och stark och det värmer mig att läsa hur du sakta reser dig upp!!! Hoppas att du mår bra och att du vet att det finns folk som VERKLIGEN bryr sig också. ❤

Kommentera

