Klippläge hos kronofodgen

Klippläge hos kronofogden skriver DN om idag, den som köper få se upp!

Se upp för att samvetet kanske lyser igenom snart eller att karma kommer ikapp.

man kan inte annat än att bli ledsen då en sk. journalist skriver en artikel ur en så vinklat som han gör.

Inte en funderation på varför eller hur sakerna hamnar där.

För köparen får man bara hoppas att de inser att de kanske tog verktyget från en kämpande företagare som nu inte har möjlighet att betala sin skatteskuld.

Eller när de tänder sitt ny klipp, Ikea lampan.. att det faller en tanke på det barn som inte längre har ett ljus i hörnet av hallen när h*n ska gå på toaletten.

Det vore trevligt om en enda journalist tordes skriva om spelet där bakom kulissen nån gång, inte bara snyfthistorien om ”kalle” som inte har råd med julklappar eller det stora klippet på svinauktionen hos kronkalle.

den som kanske törs skriva om de jurister och handläggare som går fram och demonstrerar sin makt om så familjer ska splittras eller människor dö.

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

4 responses to “Klippläge hos kronofodgen

  • CK

    Har du övervägt att lämna Sverige? Dvs: söka jobb i utlandet?

    • Fattig

      Tanken har funnits, men då har jag ju barn… tanken att åka och vara tvungen att inte se dem känns inte allt för frestande =(

  • CK

    Om du ser utlandsvistelsen som en sorts självvald militärtjänst?

    Några års utstationering (helst i något land där skatten på arbete är så låg att det är realistiskt att spara på allvar), därefter stenhårt arbete, bo i husvagn (noll hyra), leva på vatten/bröd/vita bönor, spara så IN-I-vassen och sedan återvända efter kanske tre-fyra-fem år – av EGEN kraft?

    (Ingen ovanlig livsstil i många länder…)

    Visst är det en chansning och en uppoffring. Så är verkligheten. Det kan också vara ett sätt att lära sig navigera i en ny värld där gamla strukturer faller samman. Jag säger inte att det fungerar i alla lägen, men tanken är ju fri. Sägs det.

    Jag avvärjde ett överhängande hot om personlig konkurs för ett antal år sen efter en incident i samband med en gammal firma. Inget olagligt, bara otur egentligen. Vi sålde huset innan fogden hann ta det. Jag har inte jobbat i Sverige sedan dess.

    • Fattig

      Jag personligen inte klara det just för att jag skulle missa barnen så mycket.
      Men hade det inte varit för dem hade jag varit härifrån för länge sedan.

      men sen har jag full förståelse för de som gör det, och jag hoppas du har det bra där du är idag

Kommentera

