Fattig och jul

Det som är är lite roligt med jul alla fina dekorationer och dom tindrande ögonen har en annan fått lämna bakom sig för länge sedan, nu är mer jul en kamp om att behålla vattnet påslaget, och strömmen igång.
Som tur är förstår barnen situationen och förväntar sig varken  presenter eller så märkvärdig mat.

Men det som är lite roligt på riktigt är att man har fått tillbaka uppskattningen, jag kan idag titta på utsmyckning och se vad fint det är, man får lära sig att se tindrandet i barns ögon, även mina egna, julen är lite speciell.
Det enda mina barn saknar är att våran utsida inte är lika fin som andras, de vill också få fina slingor i buskarna, men inne är det som vanligt. Vi ska till och med  få en julgran så det finns inget att klaga på.

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

2 responses to “Fattig och jul

  • Fattiglappen

    Hej Fattig,

    Blir ledsen när jag läser om er situation. Visst våra situation är inte bra heller och vi får vända på pengarna för att klara oss. Men just detta om att barnen förstår och inte förväntar sig någrajulklappar.

    jag vet inte om ni har vart i kontakt med antingen Majblomman eller Svenska kyrkan
    http://www.majblomman.se/
    http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=842395
    För att be om lite ekonomisktstöd för julklappar.

    Jag önskar att jag kunde hjälpa er på något sätt och det är med spänning/hopp/förtvivlan som jag följer din blogg framåt.

    PS: jag kan skicka en julslinga om ni vill ha =)

    • Fattig

      Jag blir glad så där lite konstigt sett då nån verkligen förstår att man faktiskt har det ganska trögt i livet.

      Problemet med att vara i kontakt med någon är att man gett upp hoppet ? då t.om. de som ska jobba med lön från samhället bara är ute efter att få knuffa ner en lite extra, ja då tappar man hoppet och bygger bitterheten.

      tack för erbjudandet =)

      men jag kan rätta adressen till din/er blogg

      http://www.slut-pa-pengar.nu

Kommentera

