Rätten till ett hem — Arbetaren

Rätten till ett hem — Arbetaren.
Läser i arbetare om rätten till ett hem, ibland blir man lite rädd för framförallt socialdemokrater.
Hur en grupp av människor kan stirra sig blinda på att det är dagens regering som skapat alla problem vi dras med idag, med bostadslöshet, utförsäkrade och sjuka.
Nu från ett enögdt sätt att se på världens probelm så tittar jag naturligtvis igenom mina egna ögon, vad jag har upplevt och vad jag ser andra upplever i den värld jag går omkring i.
Men när jag har problem med att betala mina räkningar eller då kronofogden skulle sälja mitt hus för att satsa på en hel familjs hemlöshet, när vattenfall inte ville leverera ström till mig.
Jag ringer då och söker hjälp hos min kommun, min aldeleses röda socialdemokratiska kommun och blir även där behandlad som pesten pratar i telefon, det är av den röda kommunen jag hånas och blir tillsagd att klara mig själv.
Tror ni nu att jag är ensammen om att bli behandlad så av denna röda kommun ? nej….naturligtvis inte

Tror verkligen någon på att dessa problem inte fanns före 2006-10

Varför kan vi inte inse att varenda människa blivit mer egoistisk, att alla människor bara gör saker för att klara sig själv, att alla bara ser till sitt eget bästa och hur de ska tjäna lite extra pengar, och få till sig lite mer extra betald ledighet.

Tänk om alla som kan/vill jobba för detta släpper tanken om höger/vänster moderat eller kommunist och ser till problemet som det verkligen är.
Ser till att  vi tillsammans hjälps åt att ordna lagar/regler och skapar ett samhälle där det är värdigt att leva i oavsett vad du heter eller vilket statskick/religion eller om du är fattig eller rik.

Personligen tycker jag det är jätte bra att friska inte får sjukersättning, eller icke arbetsföra får ersättning från a-kassa/AF
vi måste samla oss/de som inte arbetar av olika orsaker och hjälpas åt därifrån, det viktiga är att vi alla söker hjälp från rätt ställe så resurserna kan läggas på det verkliga problemet.

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

