Varenda gäldenär utsatt för hot

Varenda gäldenär- Varannan kronofogde- utsatt för hot

Det snurrade fram på  nyheterna så jag hörde det i bakgrunden nu i några dagar ”varannan kronofogde utsatt för hot
Jamen gud va konstigt tänkte jag i mitt stilla sinne, vore det inte för att jag var en människa med så pass självinsikt så jag inte skulle förstå att jag hamnade sämre till, så hade jag gärna själv hotat med både stryk och piskrapp på de fullständigt inkompetenta människor jag har haft att göra med.
Fattar man inte bättre än att om man hånskrattar åt en människa som har sitt hus utmätt, att det kan komma en reaktion som ”käften kärring annars slår jag ihjäl dig” då borde man kanske skaffa sig en dos sunt förnuft och en kopp med mänsklighet.
Om Jusek nu gjorde frågeställningen i stil med, ”känner ni er hotade?” idioter och byråkrater ställer ofta frågor så, det ger dem utrymme att presentera en undersökning som passar media bättre och de kommer att prångla ut det i varenda tv tids lucka och aftonbladet kommer att sätta in det i varje osålt annonsutrymme.
Om man nu skulle ställa frågan så här ”-Efter ni har hånat människor, får ni då ta emot hot? ” jag lovar att när Jusek presenterar tesen
”Kronofogden får ta emot hot efter de hånar klienterna” jag är alldeles säker på att tidningarna och tv inte skulle vara lika intresserade att presentera den nyheten.

Jag har ju själv upplevt en del skandaler som är fullständigt ointressant eftersom jag inte vill framstå som ett offer i varken tv eller tidning.
Märkligt men själva nyhetsvärdet sjunker tydligen utan bild av mig. Det man får se som positivt är att de måste tycka att jag se sjukligt bra ut =)

Jag skulle oxå vilja ha skyddad identitet, fruktansvärt less på folk som är ute efter mig, ska höra om Jusek kan hjälpa mig med den delen.
Nu vill jag poängtera att jag inte tycker att hot är en bra del av en förhandling, men nu gäller det bägge parter
sen vill jag säga att en människa förtjänar aldrig att bli hotat, det gäller både kronofogdar och andra människor, oavsett yrkesutövning.
Over and out fredag nästan slut, hade jag haft råd skulle jag ha tagit mig en fest
//Fattig
Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

