Lösa eller skapa problem ?

Idag hände för mig en sak som för många skulle innebära skräck i timmar och en klump i magen som inte släpper på dagar, men som för mig är rätt mkt. vardagsmat.

När man är i samma situation som jag så måste man sköta sig relativt bra om än uppgivenheten tar ton i livet emellanåt.

Jag/vi hade legat efter med barnomsorgen, hamnade så till att de hotade att stänga av den =(

lyckades desto roligare att få tag i pengar till räkningarna 2 000,- rätt mkt. i en fattigs liv
betalade in i tid och allt var frid och fröjd, tills i dag…
Min sambo ringer gråtandes och säger att vi måste hämta dottern för att vår barnomsorg  är uppsagd =/
jag försöker för den trasiga kvinnan i luren att vi visst betalat, jag har nu ett strö jobb som jag får ta ledigt från för att åka hem och kolla detta !

kommer hem och visst där är betalningen i internetbanken, ringer glad i hågen upp damen på fortbildningsenheten, och tänker förklara för henne att det skett ett misstag.

Men då kommer den där reaktionen som man bara kan ge en människa i underläge…!!!…???!!!

hon säger bara att det har inte kommit in pengar!
jag försöker att förklara att jag har inbetalningen på skärmen så det måste vara något fel då.
svaret…..jag skiter hur det går till, jag kan inte bry mig om era räkningar.
håller mig lugn och säger, men snälla..jag ser att det är draget, hur ska vi lösa detta ?
svaret, förmodligen ljuger du !

nu fick jag ringa runt till ekonomi och hennes chef så löste sig problemet.
men visst är det fantstiskt att man ska behöve bli behandlad på detta vis bara för att man har lite sämre ställt än andra ?
visst är det fantstiskt att en människas maktbehov går före barnens bästa ?

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

6 responses to “Lösa eller skapa problem ?

  • badhus

    hej ringde du upp hennes chef och påtalade vad hon hade kläckt ur sig till dig?? denna mäniska ska ha sig en riktig avhyvling av sin chef. eller slingrade sig hennes chef? sköt om dig och din familj hälsar en arg medmäniska som bor i arboga.

    • Fattig

      Jo visst gjorde jag det, i vanlig ordning så slingrar de sig, klart att jag en looser inte kan ha rätt =/
      men jag har gjort en skrivelse som jag ska lämna in till dem.
      ska publicera den senare =)

  • Annelie Olsson

    Jisses, det liknande de tillfälle då jag fick be om akut hjälp för ca 2 år sen och mötte en handläggare som började tala om för mig vad han INTE fick göra…för då skulle han MISTA jobbet hette det….han trodde han knäckte mig men jag gjorde som dig,fast tog de steget längre och gick på kommun gubbarna och frågade om de fick bete sig som bufflar på socialkontoret,,,de gick 24 timmar o sen fick jag både ursäkt, tid med socialchefen o handläggare, samt hjälp med det jag behövde-vilket var en gigantisk elräkning…….tydligen ska man vara om sig och kring sig för att vara fattig eller sjuk eller som i mitt fall både ock..

    • Fattig

      fattig eller sjuk är inte ett alternativ, jag tror inte ”vanliga” människor förstår hur sammhället med vilje pissar på en i den situation man är i =(

      berättar man för nån om saker man upplevt så är det ingen som tror att man pratar sanning

    • badhus

      hej anneli vist är det bra med lite skinn på näsan och att man orkar stå i mot myndigheterna när dom jävlas. tänker mycket på dom andra som inte varken har orken eller kunskapen att sätta dessa myndigheter på plats och att allt sedan går åt helvete. har haft starka funderingar att försöka hjälpa dessa personer. har du några uppslag hur man bäst kan nå dessa personer??????. nu ligger det till så att jag är aktiv i en hel del föreningar och grupper som har en gemensamn nämnare just fattigdomen. har funderingar på en sida som skulle kunna kallas akut hjälp mot felaktig myndighetsutövning. nu är inte jag så datakunnig dessutom så har jag dyxelexsi men jag är en hejare på att sätta myndigheter på plats. 9 av 10 gånger får jag rätt.

  • badhus

    hej igen bra att du går vidare med denna kränkning för så här får det inte gå till. har själv varit i eran sitivation tidigare och haft svårt att betala in barnomsorgsavgiften i tid pga att man har levt på ruinens brant. håller med dig att det finns en stor okunskap hur det är att vara fattig i sverige i dag. hör åxo titt som tätt när man tar upp ämnet med folk så säger dom det hade jag ingen aning om??????????. ser med förskräckelse på hur samhället har förvandlats under bara dessa 5 år som borgarna har haft makten. ser och hör dagligen berättelser som du nu har tagit upp florera flitigt i samhället i dag. sköt om dig och din familj tror på en bättre framtid även fast det ser mörkt ut i dag.

Kommentera

