Uppgiven / advokaterna håller Sverige flytande

Jag blev begärd i konkurs i sluten av november förra året, godkände genast konkurs ansökan. Så konkursen gick igenom i mitten av december 2010.
Blev sedan kallad till det lokala Advokatkontoret där jag fick träffa någon form av sekreterare som hade nån form av klippa sönder kort fetisch.
Det första hon jaga när jag kom in var mitt visa kort utan kredit som skulle klippas sönder… mest troligt bara för att förnedra mig en extra gång.
Detta blev min första och sista kontakt med advokat kontoret, fick sedan höra samma kvinnas röst på telefonen under edgångs sammanträdet.
Jag som var begärd i konkurs var tvungen att åk 15 mil till tingsrätten, men de som får betalt för resan får naturligtvis medverka på telefonen istället.

Kvinnan sa vi det mötet vi hade att ”vi  snabbar alltid på med personliga konkurser, ingen vill uppleva sånt”

så nu i fredags fick jag ett brev från tingsrätten där förvaltaren begärde ett avslut på konkursen, så med väntetiden  lyckades de att få den här enorma konkursen att ta rätt så prick ett ett (1) år och för detta debiterade de 12 500,- inkl moms.

Var ju inte så farligt belopp de fick betala de som sökte mig i konkurs, men som tur är finns det tydligen en beloppsgräns på det beloppet på ca 4 000,-
fattar inte riktigt varför eftersom de som gjorde ansökan redan hade gått via kronofogden och fått konstaterat att jag inte hade något utmätningsbart, inte ens mitt hus.

Skulle man nu tänka sig att advokatfirman debiterar 1000,- / tim inkl. moms (lågt jag vet)

så innebär det att de lagt ner ca 12,5 tim på min konkurs,  delar man nu upp det på ett år som innehåller ca 1750 tim som vi arbetar
så har de lagt ner ca 0,71 % av dagarna på just mitt fall.

Underbart att de kämpar så pass hört för att man ska slippa förnedringen =O
Men ska man se det positivt, har advokat byråerna denna djävulska beläggning  på arbetet så kommer Sverige aldrig att hamna i en kris
Det är advokaterna som håller Sverige flytande tydligen.

 

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

