Ljusskygga företagare

Uppdrag granskning har en granskning av ljusskygga företagare
Det är jätte bra i gemene mans ögon att dessa ”svin” granskas, likväl att vi människor jublar när fuskbyggarna och allt vad dessa program heter. Det enda vi glömmer bort i vårt hån och skratt åt dessa människor som får stå i nationell TV och skämmas och bli förnedrade är att n dessa svin har en mamma, pappa, mormor och barn osv. men de förtjänar säkerligen att få bli utstötta efteråt för deras släktings märkliga uppförande. Det absolut viktigaste vi människor glömmer i skrattandet är att ibland har människor i fuskbyggarna och liknande ljugit och i många fall har tv produktionen överdrivit hele processen, tänk snälla på det en liten stund innan ni accepterar att era barn mobbar svinets barn.

Personligen har jag skrivit till och pratat med ett outömligt antal journalister om hur myndigheter jobbar märkligt och täcker upp för varandra i vått och tort och tom. kastar ”bevis” för att komma undan.
Tyvärr har vi även i detta land hamnat så till att en tidning och/eller tv skulle aldrig våga vara samhällskritisk på riktigt. Det svar jag har fått är alltid att kan jag inte ställa upp på bild med min familj finns det inget att göra repotaget på.
Jag är tydligen inte förnedrad nog =((

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

