Fogden hos inkasso

Vore underbart att kunna ta från skattepengar och betala sina kostnader för att betala kostnader till inkassobolag som DI, Expressen , Aftonbladet och några andra skriver idag… hmm… undra kanske Kronis kan betala bort mina inkasso och påminelse avgifter iallafall =O
nej va dum jag är jag har ju ingen anställd på skattepengar som ska se till att detta inte inträffar.
varenda gång detta inträffar blir man lika irriterad, va fan det är ju mina skatte pengar…förlåt era skattepengar de använder sig av.
sen kan man i en snabb överslagsräkning bli lite förvånad 130 000,- på 23 tillfällen, jag undrar om inte det är lite att ta i =O använder man sig av en hyffsad avrundning så kan man säga 5 700,- per inkasso. skulle jag liga i samma kaliber på mina inkassoavgifter så skulle jag haft ett skuldsaldo på nästan miljonen mer.

Men vi kan ju glädja oss att den/de som slarvat så mycket med skatte pengar kommer naturligtvis att bli straffad på något vis, återbetalningsskyldig och mest troligt utan arbete.
Kan aldrig tänka mig att det skulle påstås att det bara är den mänskliga faktorn och man håller varandra bakom ryggen

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

2 responses to “Fogden hos inkasso

  • badhus

    såg att sossarna är helt inne på att sätta stopp för hur länge en skuld ska få dras in. så om det ska bli en förbättring till det bättre så måste denna regering bort bort bort.

    • Fattig

      Ja men jag är rädd att det behövs mer än regeringsskifte, jag tror att det är ett systemskifte hos byråkraterna som måste till, det måste finnas nån som törs ställa sig upp och säga stopp…..

Kommentera

