Bitterhet och dumhet

Jag är så märklig att jag inte kan förstå vitsen med att pressa oss överskuldsatta, jag har som ni som läst hamnat i min situation pga. helt egna val och miss bedömningar jag har gjort, jag tog vissa risker med att starta företag med en kompanjon, jag har även under resans gång gjort affärer med både privatpersoner och företag ( innan rotavdragens tid)
När företaget gick i konkurs fanns det naturligtvis pappers tillgångar och papper skulder i form av fakturor åt bägge håll, dvs kundfordringar och leverantörsskulder.
Vad händer då i konkursögonblicket, jo det enkla händer att de stora bolag jag har haft att göra med har inte släppt en liten sak till mig utan säkerhet, jag får skriva på borgen oavsett min betalningsförmåga, hade jag inte gjort det hade jag inte fått några leveranser,
(allt eftersom t ex Statoil skiter högaktningsfullt om jag köper 4- 500 liter diesel i månaden av dem)     och inte kunnat göra jobben till mina kunder.
Jag i min tur hade anställda som skulle ha lön och Statoil som ville få betalt naturligtvis. Jag kunde inte säga till min kund att om jag inte får förskott tänker jag inte göra jobbet, (det uppfattas som oseriöst oavsett vad alla säger till er)

Men nu när konkursförvaltaren  lägger bolaget i sin barm så gör h*n faktiskt så lite som möjligt till så hög ersättning som möjligt, för när jag säger till h*n att det finns en tvist med AF på nästan 100 000.- så får jag till svar att nja det känns inte som att det är värt att lägga ner något jobb på det.
När jag frågar vad h*n tänker göra med de förfallna kundfordringarna  får jag till svar att ”jag har skickat brev till dem, vi ser vilka som betalar”
När h*n säljer konkursboet till ett underpris till en f.d anställd och jag säger att jag gärna skulle ha bjudit mer, får jag till svar att det ser inte bra ut om du köper. När jag sedan upptäcker att köparen inte betalar och jag ifrågasätter detta får jag till svar att det är så det blir ibland.

Hur ska jag då klara mig från att vara bitter, när jag sitter och har mina skuldsaldon som vandrar kring miljonen hela tiden, varför ska jag få energin att ta tag i saker då alla skiter i detsamma.
Varför ska just jag hitta energin att kliva upp i morgon och känna att äntligen en dag att kämpa för, när man får svar av våra tjänstemannakontrollanter att de som gjort fel har ju sagt förlåt, var nöjd.
Hur ska jag kunna hitta energin att en dag få leva ett vanligt liv igen, när människor som Håkan Juholt med en inkomst på dryga miljonen om året ska blåsa er skattebetalare på ytterligare 150 – 200 000,- när to m han anser att förlåt är det som ska krävas, och man vet att han kommer aldrig att bli dömd eller ens åtalad.

Varför fick jag inte bara säga förlåt ? varför kan jag inte bara ringa runt och säga… sorry det blev inte så bra det här

ibland är det orättvist på riktigt, jag är och kommer nog att förbli bitter resten av livet…det är skit att komma underfund med

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

