Självklara saker i livet =O

Jag är som sagt i personlig konkurs och lider av borgensåtaganden sen mitt ab’s konkurs

En sak många inte tänker på i sitt dagliga liv är hur många gånger man använder sitt bankkort, betalkort eller vad det heter nu för tiden…

När jag fick åka till min kkförvaltare första gången frågade hon med ett barns lycka i ögonen…har du några kort ?
ja sa jag, har ju ett bankkort utan kredit kopplat till mitt konto
– får jag det sa damen med ännu mer lycka i ögonen
jag ger henne mitt kort och hon tar genast fram en sax och klipper det i tu =O
-varför gör du så frågar jag med tjocknande hals och tårar i ögonen
är hon ute efter att förnedra mig tro.
hon svarar att ni som är i konkurs har inte rätt att ha kort!

Då tänker man i sitt stilla sinne varför ?
funderar på vägen hem över detta.
Jag kan inte skuldsätta mig eftersom kortet är kopplat till kontot, kan bara handla om det finns pengar

men i veckan hände det jag har fått ett eget kort igen, med mitt namn präglat =) och jag är fortfarande i konkurs =O

hur kan det gå till då ?
Jo när jag ringde till banken och frågade, så svarade de ”hur i helvete ska man klara sig utan kort idag”

men förstå lyckan med ett bankkort =) jag har inte längre min sambos namn på kortet =)

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

