Mer hjälp till dem som vill jobba

Moderaterna pratar jobbgaranti

Hur tänkte de med en som jag då ?
jag ringer på arbetsförmedlingen och pratar om min situation som har varit så här sedan 2007
jag vill jobba, brinner verkligen för att jobba, men vad är mitt problem då ?

jag tappade all självkänsla hade inget självförtroende, företaget i kk skulderna hos kronofogden ökade i rask takt

men på arbetsförmedlingen har jag minsann varit inskriven sedan konkursen, men de svarar allt som oftast.. så driven du är kan det inte vara något problem med jobb, det gjorde de till i slutet av förra året så jag själv började kravla mig över kanten och tog kontakten med dem…

Svaret ja du grabben föreningspolen kanske =O ja precis tack för engagemanget.

Pratade med dem om att kanske fortsätta att utbilda mig….

svaret….men du är ju i personlig konkurs, ska vi inte vänta till det är slut, vi tror att det blir mindre krångel då.

Jobbgarantin är bara ett verktyg för de på arbetsförmedlingen som inte vill hjälpa till

aftonbladet

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

