Jag må vara en idiot !

Men det finns märkliga anmärkningar också !

Vi hade en Kopieringsmaskin/skrivare modell större Xerox

Skrev på en borgen för denna maskin, betalningarna sköttes fram till konkursen.
Konkursen var ett faktum och jag hjälper leasing bolaget att lasta maskinen på en lastbil och de får sitt återtagande och allt är frid och fröjd.
Går några veckor och det dimper ner ett krav i brevlådan från Siemens Financial service AB på 53 198,-
Man tänker va i fan maskinen är återlämnad och alla hyror var betalda, hade det varit typ 3 månadshyror hade jag inte sagt något… ja ja ringer glad i hågen till Siemens och tänker be dem lösa felet som har inträffat….
men oj då… det var inte fel, det var hyror som återstod och en straffavgift för att kontraktet bröts i förtid.
2007-12-11 får Siemens utslag på denna ”rimliga” avgift på 53 198,-
2011-02-22 Skuld till Siemens 114 790

Är avgiften rimlig hmm nja, skulle den bli på det beloppet anser jag nog att Siemens skulle kolla min återbetalningsförmåga innan.
En ökning från 53 000 till 114 000,- på 3 år känns inte så rimligt heller, det betyder att jag skulle få slänga in minst 1 600,- i månaden bara för att ha skulden i ”balans”

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

8 responses to “Jag må vara en idiot !

  • ulrika ring

    Varför gör dom såhär? JO FÖR ATT DOM KAN!

    Och den däringa kronofogdemyndigheten bara rantar runt och reglerar. Och reglerar. Och reglerar.

    Och så skriver dom små mysiga pressmeddelanden. Och säger hur bra dom är på att göra rätt för sig…

    Det här kommer jag sno av dig. Håpas dä ä åkej? Det kommer bli ett inlägg till veckan på min blogg.

    När jag är färdig med Kronofogdens pressmeddelande menar jag. Fast det kommer ta några dagar! 🙂

    //Ulrika

  • Mannan

    Stackare, du gick alltså i personlig borgen för leasingavtalet? Vet tyvärr för lite om hur sånt funkar, men känner igen räntesatserna 😦

    • Fattig

      Borgen är enkelt, man skriver på en rad på leasingkontrakten…annars får man ingen sak, och köpa den har man inte råd med.
      Sen läser man tyvärr inte hela följebrevet som berättar att det är ett livs kontrakt, utan man lyssnar på säljarens info….sköt utrustningen och lämna tillbaka den om det strular, då är det lugnt,

  • NoCash

    Ja inte f-n är det någon logik i detta agerande. Men det brukar det inte vara då Kronofogden får bestämma.
    Än en gång, trångsynt byråkrati.

    NoCash

  • affe

    Gick företaget i konken eller du som privat person?????

Kommentera

