Sunt förnuft ?

Efter att varit utsatt för den här situationen, sätter man sig ner och funderar…. kan det ska få gå till så här ?

Mattematiken talar sitt tydliga svar, det enda som någon/några var ute efter var att jävlas att bryta ner en familj

Hoppet var en högre skuldsättning eller hoppades dem att fyra barn skulle vara utan far

Hörde mig för, och i vanlig ordning svarar alla…herre gud, men nu skojar du….. men det gör man inte =(

fick tipset att JK anmäla KF, alla pratade gott om detta, gjorde slag i saken och ringde till JK, fick prata med en mkt. trevlig herre som förklarade för mig att det var bara att skicka in alla papper som samlats upp under resans gång, så skulle de hjälpa mig att göra själva anmälan… nice =) tänkte jag…glömde i upphetsningen bort att jag hade precis pratat med kf’s storebror =O
ringde i alla fall samma dag till KF och bad dem skicka alla handlingar som gällde ärendet!
dagarna gick inget kom…. ringde igen till kf och frågade vart handlingarna hade tagit vägen, fick svaret…jaha ville du ha handlingar, vilka ?
-alla svarade jag
-alla ? =O svarade kf frågande
-ja precis, kan ni snälla skicka dem ?
-nja, vi har inte din mapp kvar

Så kf hade i det läget tappat min mapp och naturligtvis även sambons mapp som innehöll samma papper

Ringde tillbaka till jk och delgav dem att jag inte kunde skicka några papper, för de fanns inte längre

Man tänkte iofs att det var bra, då vinner jag lätt detta mål.

ska nu leta upp KF’s svar till JK angående den bort tappade mappen och JK’s dom ang. den borttappade mappen

citat kommer inom kort =(

SR

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

6 responses to “Sunt förnuft ?

  • ulrika ring

    Nåt så jävla dumt. Men inte förvånande.

    • Fattig

      Det är mer än dumt, har märkt under min resa med inkasso, kronofogden, tingsrätt och JK dem har en nivå över dumt, det är en alldeles egen nivå av byråkratidiotism

  • ulrika ring

    jo du, det är something else… och det är staten vi talar om. Det vi alla finansierar, varje dag varje gång vi slår på ström, handlar, åker bil, går på bio o.s.v. skatt skatt skatt som blir till vad? Byråkrati? Som MOTARBETAR oss alla. Det är verkligen för dumt.

    • Fattig

      Ja nu har man blivit lite bitter med åren iofs, men jag tror de har fått mig dit de vill
      jag är utbildad på högskola inom företagsekonomi, jag har en utbildning i arbetsrätt, drivit företag i 10 år

      men nu sitter jag hemma, har ingen akassa hankar mig fram på sambons lön och jobbar ”extra” själv, inget socialbidrag heller….
      är ju ingen samhällsbelastning så att säga =(

      men nog fan måste det ha blivit fel något fel på vägen =O ska verkligen jag som är fullt arbetsför sitta hemma och spela mafiawars på fb bara för att jag har stora skulder hos kf =O

  • affe

    Hmmmm kanske man ska börja att använda yttrycket ” Den mänskliga faktorn” nästa gång Inkasso eller KFM ringer??? Det är ju numer prejudikat på detta nu när JK tycker det är ok när myndigheter slarvar bort akter, en sak är säker , det är många akter som försvinner eller är märkvärdigt små när det drar ihop sig till förhandlingar….ett enkelt sätt att göra sig av med ett problem…att sedan återskapa endast det dom är säkra på är ju lysande *Ironi*

    • Fattig

      Ja glöm bara inte att be om ursäkt också =)

      Du kan använda dig av formuleringen…..

      det är mycket möjligt att Alektum skickat brev i min brevlåda, tyvärr har dessa försvunnit innan jag har hunnit tagit del av dessa, jag kan bara beklaga och skylla på den så kallade mänskliga faktorn, men nu är tyvärr skulden preskriberad eftersom jag inte har tagit del av handlingen på över 5 års tid

Kommentera

