Huset II

vi får tillbaka en skrivelse till Tingsrätten på flera sidor med hänvisningar till olika §
Tingsrätten konstaterar att köpekontraktet var en efterhandskonstruktion, köparen hoppar naturligtvis av köpet eftersom jag och min sambo inte längre hade någon fastighet att sälja.

Vid denna tidpunkt hade jag ca 500 000,- i skulder

Vi tänkte att ja vi tar nya tag det fanns 2 starka sidor att huset inte skulle säljas

1. Jag hade en revers knuten till min del av fastigheten (jag hade fått halva fastigheten i gåva av min sambo, med tillägget att det fanns en revers på 400 000,-)
2. Huset var inte värt inteckningarna och lånen.

Vi gjorde en ny överklagan och hänvisade till reversen som fanns registrerad hos lantmäteriet 2 år innan utmätningen, vi tog även dit en värderingsman (från en av de största mäklarfirmorna)
Skickade in detta till KF som svarade upp med en lunta till Tingsrätten igen där de konstaterade att reversen bryr de sig ej om, värderingen ansåg de att jag hade påverkat negativt så den räknades inte.
Sen att KF hänvisade till en mäklare som hade värderat huset till dubbelt så mycket som min värderingsman…ja det förstår ni, han var trovärdig, trots att han aldrig ens hade varit in i fastigheten.

Ja KF hade bestämt sig huset skulle bort, men vad hände nu, det blev tyst från kf, jag ringde i panik och frågade hur det skulle bli, räntorna var ganska höga vid tillfället, avierna låg på mellan 7 – 12 000,- / månad, jag var så psykiskt nere med konkurser kompis svek så jag visste inte vad jag skulle göra.
fick inga jobb och f-skatt beviljades inte, hankade mig runt på lite svartjobb här och där för att klara räntorna.
mina skulder skenade iväg hos KF räntan på 500 000 sticker bra =(
äntligen tillslut drygt ett år efter utmätningen kom det ett brev, kf skulle värdera fastigheten, värderingsmannen kom värderade fastigheten till 10% mindre än vad förra besiktningsmannen hade gjort.
Ringde till KF och frågade vad som skulle hända nu, svaret….försäljningen fortsätter som vanligt…..
ärendet gick vidare till försäljningsenheten, det bokades visningsdatum och den förnedrande annonsen kom in i den lokala tidningen.
Visningen sker…det kommer 32 st och tittar på huset, passar på att slå sönder lite saker i mina barns rum, rotar i kalsong/tros lådor….sen händer det ofattbara…. om vi säger att auktionen då skulle ske 10 dagar efter visningen….då ringer min lokala kronofogde till mig på kvällen dag 9….Auktionen är inställd…
anledning ? det finns inget utmätningsbartvärde =O
det jag sagt hela tiden under dessa 20 månader 1 år och åtta månader…
Nu säger alla vilken tur han fick behålla huset…ja det fick jag….
ska berätta i nästa avsnitt vad jag fick behålla mer =(

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

