Huset

Så både borgensåtaganden och en del ofrivilliga ”konsumtions” skulder uppstod här, och i.o.m att pengarna tryter så tryter även förhållandet, man har nu inte bara dåligt med pengar, man ska även gå omkring med en massa konflikter som är helt onödiga =(
Jag och min sambo tog iallafall beslutet att vi skulle sälja vårt hus, hade vi tur skulle vi bli kvitt lånen och den vägen skulle vi kunna ta lite pengar att avbetala mina skulder istället, vi ställde in oss på en omstart helt enkelt.
Hör och häpna vi hittar en köpare som är beredd att köpa vårt hus för det vi är skyldiga och betala vår skatt, vi har byggt huset själv, så kvittohögen är inte i närheten av försäljnings summan.
Allt är frid och fröjd, vi skriver kontrakt med köparen, en hockey spelare som precis hade fått nytt kontrakt med ett lag i en annan stad, men han såg det som en investering att kunna flytta tillbaka hit efter karriären. Dagarna gick köparen tog hit en besiktningsman och nu var det nära, han hade inflyttningsdatum den sista April, vi hade packat ner i princip alla tillhörigheter i banankartonger.
Köparen och besiktningsmannen åker härifrån vi sitter och pratar lite jag och min sambo, efter en stund går jag i väg till postlådan för att hämta in dagens skörd av inkassobrev…där låg det två stycken gigantiska brev från kronofogden, ett till mig och ett till min sambo….. dom mätte ut huset =(
mitt i det magonda tänkte jag att va fan vi har ju redan sålt det, ringde till min handläggare på kronofogden och h*n säger ja du måste överklaga, skriv ett brev och kom in med det fort….
Sagt och gjort vi skrev en snabb överklagan och lämnade in till KF……
Då händer det man inte ens kan drömma om

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

