Konkursen

Konkursen var inte så konstig, vi lämnade in vår bokföring som var ”hyfsad” vid konkurstillfället, men det fanns en skatteskuld, konkursen drog ut på tiden och min ”vän” slutade att svara i telefonen, jag ringde som en tok på hans mobil och på hans hemtelefon, inget svar eller så fick man prata med sonen som skulle lämna meddelanden
Ja som ni förstår så ger man upp tillslut, sen en dag träffar min sambo hans fru och fick höra att min vän söker mig men att jag aldrig återkommer =O jag startar upp kontaktförsöken i en veckas tid igen med samtal ca 6 ggr per dag och E-mail till hans för mig kända adresser, läskvitton kommer men inga svar =(

Efter några månader blir jag kallad till skatteverket på förhör….där blir jag underrättad om att jag är misstänkt för bokföringsbrott och att min ”vän” påstår sig inte haft något att göra med företaget i princip, det var jag som hade skött all bokföring och det hade kommit som en chock för honom att bokföringen inte sköttes.
men som tur är dömer de lika hårt i Sverige, nu hade jag tur och fick bara ett strafförläggande och blev dömd till 30 dagsböter och villkorlig dom.
Nu har ni lite bakgrund….
nu kommer Kronofogdens och betalningsanmärkningarnas resa att beskrivas =( =O

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

