Företaget

Företaget finns det inte så mycket att prata om egentligen, vi startade jag la in pengar, kamraten skötte kontoret och försäljningen jag jobba ute hos kunderna.

Enda problemet med fördelningen var nog att min kamrat skötte inte kontoret alls, men det gick ganska bra för oss det kom in pengar och allt var ganska bra, vi anställde folk och det mesta rullade…tills en dag.

jag och en av våra anställda fick ett avbrott i arbetet så vi valde att åka in på kontoret, precis då posten kom, ni kan tänka er min förvåning då det låg en hel hög med inkasso brev i brevlådan, jag började att snoka omkring på kontoret hittade den mesta bokföringen från det senaste halvåret undangömt i olika mappar på kontoret, det här ledde till att jag började kolla igenom bokföringen på riktigt, inte bara lita till kompisen ord, då såg jag att alla skattedeklarationer var inlämnade nollade, det betydde att vi inte hade betalat en krona i skatt på 7 månader =O.

Nu började resan med att ordna upp allting, jag bokförde bort, lämnade in rättade skatte deklarationer, tyvärr med resultatet att kunderna blev lidande då jag satt på kontoret istället för att vara ute och jobba. …….. saxar bort lite av historian……. resultatet blev att företaget fick en skatteskuld på ca 300 000 och jag hade nu inte fått lön på 6 månader

Man är så korkad så man tror att det ska gå att lösa, jag hade ändå satsat nästan 800 000 kr av mina besparingar, det betydde att jag inte hade något kvar, min sambo och jag levde på ica, medmera och statoil..ja man är så dum oxå…

Sen kom smällen, jag lämnade in konkursansökan på företaget…. då började mitt nya liv =(

Om Fattig

En vanlig kille med skulder och tillgångar har även ett betalkort..inte så vanligt bland såna som jag =O Visa alla inlägg av Fattig

Kommentera

